מטות ערים: נאום נתניהו לאו”ם צריך להיקרא נאום אוסלו 2

מטות ערים: נאום נתניהו לאו"ם הוא נאום אוסלו 2
 בנאומו נתניהו מסכים להכיר במדינה פלשתינית אם הפלשתינים חותמים איתו על הסכם: הוא מתעלם מהנסיון הרע של אוסלו ומכניס את ישראל לחלום בלהות
 
בנאומו בפני האו"ם, נתניהו ממשיך לבלבל את הציבור בארץ ובעולם: הוא דוגל בהקמת מדינה פלשתינית למרות שברור שמדינה שכזו תהווה בהכרח סכנה קיומית לתל-אביב, גוש דן, נתב"ג וירושלים.
 
נתניהו ממשיך להשלות כאילו קיימים בעולם סידורי בטחון כלשהם שמסוגלים להעניק בטחון לתושבי תל-אביב וירושלים, אם תקום מדינה פלשתינית. נתניהו היה צריך לומר לעולם: הסידור הבטחוני לו אנו זקוקים נקרא יהודה ושומרון.
 
נתניהו ממשיך במדיניותו החדשה והמסוכנת, שהושקה בקונגרס, לפיה אם הפלשתינים רק יחתמו איתו הסכם שלום, הוא יכיר רשמית במדינה פלשתינית.  אבל שנות אוסלו הוכיחו לנו, שהפלשתינים מומחים בלפוצץ כל הסכם שהם חותמים עליו. לכן, נתניהו מוביל לחלום בלהות: הסכם כמו אוסלו, שלא שווה את הנייר שהוא רשום עליו, בצירוף מדינה פלשתינית. המדינה הפלשתינית שיקים נתניהו תהיה אויבת שתישאר לעד במרחק אופניים מתל-אביב וירושלים. המשך קיומם של תל-אביב וירושלים אינו מובטח כלל, אם חלילה חלום הבלהות שמוביל נתניהו ייצא לפועל.  
 
עמדה זו של נתניהו הובילה לעמדת הקוורטט המאיימת והמסנדלת, הדורשת הסכם (ולכן הסכמה של נתניהו למדינה פלשתינית) בעוד 15 חודשים (סוף 2012) בצירוף הריסת יישובים חדשים לפי מתכונת מפת הדרכים.  
 
הנכונות החדשה של נתניהו להקים מדינה פלשתינית סותרת את עמדתו לפני הבחירות ואת כתביו במשך כל חייו ומהווה צפצוף על ציבור הבוחרים.  ואם מיצג שקרי זה אינו מספיק, נתניהו בנאומו גם התעקש לקרוא לאבו-מאזן "נשיא". זאת למרות שראשי ממשלות בעבר, גם מהשמאל, הקפידו לקרוא לערפאת יושב ראש ולא "נשיא" כדי לאותת שהוא אינו ראש מדינה. יודגש שאבו מאזן אפילו אינו יו"ר (כהונתו הסתייימה כבר מזמן). 
 
מטות ערים
מטות ערים – תנועת שטח של הימין המונה 20 אלף פעילים, הוקמה ב-1992 וכונתה ע"י העיתונאי מיכאל קרפין "תנועת המחאה הגדולה ביותר והמאורגנת ביותר בתולדות המדינה".

 
מתוך נאום נתניהו
Israel wants peace with a Palestinian state….Israelis are prepared to have a Palestinian state in the West Bank…After …a peace agreement is signed, Israel will …be the (first) country to welcome a Palestinian state as a new member of the United Nations….[T]he Palestinians should …live in a free state of their own.
 
הצהרת הקוורטט

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *