יום לפני הבחירות: לפקוח עיניים Day before elections

English & unsubscribe info — see below
רוצה להימחק מרשימת התפוצה? ראה בסוף
can't read the Hebrew? Open the attachment
אל תמתין למייל הבא ממטות ערים. היכנס לבלוג שלנו http://mattotarim1.blogspot.com.
 
יום לפני הבחירות: לפקוח עיניים Day before elections

עדכון פוליטי: הליכוד וישראל ביתנו עוד לא התקדמו
בנימין נתניהו טרם הסכים לתת התחייבות לא להקים מדינה פלשתינית וטרם התחייב לא לבצע נסיגות (להזכירכם: ה"סגנון" של נתניהו בעבר היה בדיוק זה: לבצע נסיגות – לא לעקור יישובים). לכן עדיין – יותר בטוח להצביע איחוד לאומי, בית יהודי וש"ס, נמשיך לעדכן אם נתניהו אולי יתן התחייבויות חדשות לציבור הבוחרים.
אביגדור ליברמן עוד לא נתן התחייבות להמליץ על ממשלת לא-למדינה-פלשתינית של הימין. הוא עוד חושב אולי להמליץ על ממשלת כן-למדינה-פלשתינית של השמאל. לכן עדיין – יותר בטוח להצביע איחוד לאומי, בית יהודי, ליכוד וש"ס, נמשיך לעדכן. הערה: אם ליברמן אומר שהוא ימליץ על עצמו זה לא מספיק טוב. אם יעשה זאת – פרס יבחר בלבני.
האם המפלגה הגדולה היא הקובעת? כלומר, האם נכון שנשיא המדינה מטיל את מלאכת הרכבת הממשלה על המפלגה הגדולה ביותר? תשובה: לא. זה לא מופיע בחוק יסוד: הממשלה בשום מקום. נהוג להטיל את מלאת הרכבת הממשלה על מי שהומלץ ע"י מספר גדול של חברי כנסת, אך לא משנה מאיזו מפלגה מגיעים הח"כים הממליצים.
ד"ר בני בגין מהליכוד הצטרף אתמול למדינאים שמתנגדים להקמת מדינה פלשתינית. הדברים נאמרו בשיחה רדיופונית בתכניתה של השדרנית תמרה יונה. התפתחות חשובה ומבורכת.
 
עדכון מעשי:
 
* צעירים (תלמידי כיתה י"ב שהם כבר בני 18, בני 19 – 20 וכו') – פעמים רבות אין להם צל של מושג למי להצביע, פתאום הם מצביעים לירוקים ולכל מיני רעיונות הזויים אחרים. הורים, סבים וסבתות – נא לעשות סבב טלפונים מיידי לבניכם ונכדיכם הבוגרים כדי למנוע בכיה לדורות.
*
יש לכם חברים על התפר בין ימין ושמאל? הנה סיסמא שתסייע לכם (תודה ליורם אופיר מתל-אביב, פעיל נהדר של מטות ערים
עם ציפי : טיל מהשומרון – לתוך הסלון … חייגו 9600* והצביעו ליכוד, איחוד לאומי, ישראל ביתנו או מפלגה דתית.
 
*להמשיך ולשכנע. יש כמיליון אזרחים שלפי שעה כלל לא מתכוונים לטרוח ולהגיע לקלפי. לאתר אותם ולשכנעם . לא לשכח את מי שמשרת איתך במילואים, למשל. לעשות רשימה טלפונית של אנשים ששכנעתם, להזכיר להם ביום ג' בבוקר אכן להצביע, ולוודא את הצבעתם בהמשך היום. צפוי מזג אויר גשום. אפשר להציע למצביעים הסעה לקלפי על ידכם, אם אין לך מכונית – פנה למטות המקומיים או פשוט לצלצל לידיד או שכן ולבקש שיעשה טובה ויקפיץ את אותו אדם (יותר קל ויותר בטוח מאשר לנסות להשיג את מטה ההסעות…) טיפ: נשים צעירות נוטות לא להצביע, נא לחפש אותן בסביבתך הקרובה!!
 
*יושבים שבעה ביום הבחירות: הרב אבינר מבהיר בתשובה לשאלת מטות ערים, שמותר למי שיושב שבעה, להצביע ביום הבחירות. http://www.news1.co.il/Archive/001-D-190012-00.html?tag=10-25-33 נא ליידע כל מי שחלילה יושב שבעה בסביבתך הקרובה.
 
הנחיות ליום הבחירות:
 
הצבעה אינה מספקת. ייתכן שהבחירות יהיו גורליות ולפיכך כל מאמץ שנשקיע לא יהיה מוגזם. זה לא יום חופש אלא יום "עבודה" החשוב הרבה יותר מכל הפגנה. שימו לב, שבת מתחילה ביום שישי לפנות ערב וכך גם יום הבחירות. כבר היום יום שני לצלצל לכולם ולוודא שכולם יודעים למי להצביע. אחרת יכול לקרות שצלצלת למישהו ב-9 והוא הלך להצביע כבר ב-8 בבוקר, חבל.
בעבר הסתבר, שההבדל בין תוצאות בחירות "סתם" לבין תוצאות בחירות עם מספר גדול של מתנדבים חרוצים, הוא מעל 30 אחוז.
 
צרו קשר עם המטות המקומיים והציעו את עזרתכם. יש חשיבות לנראות, לנוכחות בצמתים ובאזור הקלפיות. אם המטה לא יודע להפעיל אתכם ביעילות – פעלו לבד לפי הנחיות אלה. ייתכן מאד שהמטות זקוקים לסיוע בהסעות, אם ברצונכם לסייע בזה הגיעו עם הרכב למטה ותנו את הנייד שלכם על פתק לפקידות, אימרו: אני ממתין בחוץ. להביא חומר קריאה. חשוב: שלטו את הרכב (האווירה ברחוב חשובה!!!) צפוי גשם ביום ג'. לפיכך יש חשיבות מיוחדת הפעם להסעת מצביעים!!! במיוחד מבוגרים!!
 
בכניסה לקלפיות צפוף ויש "התנפלות" על כל מי שמגיע להצביע. לעומת זאת מי שיוצא מהקלפי הוא פנוי. הוא כבר "לא מעניין אף אחד". מוטי רב-הון מספר: "נהגתי במספר מערכות בחירות לגשת לכל מצביע שיוצא מהקלפי, ובמידה והוא משלנו, לדרבן אותו באופן נמרץ להביא לקלפי עוד מצביע אחד. השתמשתי בביטויים כגון: "זו תרומתך האישית למען נצח ישראל" וכיו"ב. "התחננתי" שיחפשו עוד איזו סבתא שנשכחה, שכנה, מכר, קולגה. להפתעתי, העסק לעיתים קרובות עבד באופן מרשים. אנשים מתחברים לדברים ש-"יוצאים מהלב", ובחלק מהמקרים הביאו עוד ועוד מצביעים נוספים. גשו בנימוס לכל אחד שיוצא מהקלפי ובררו אם הוא "משלנו". אם כן, דרבנו אותו. הכול כמובן ברוח נעימה, חברית, ספורטיבית, ואף בהומור. נצלו הצלחה. מי שהביא מצביע, יכול במקרים רבים להביא עוד כמה מצביעים.
 
לא ניבחן בכמה התפלספנו והתווכחנו בינינו, אלא בכמה פתקים ציוניים נכנסו לקלפיות. יש קשר ישיר בין נוכחות אינטנסיבית וממוקדת של מתנדבים מסורים להצלחה בבחירות. מדובר ביום קריטי אחד. רצוי להתחיל בפעילות כמה שיותר מוקדם, ולהתמיד עד לסוף היום, רק אל תשכחו להצביע בעצמכם.  היו מעשיים ויצירתיים.
 
נכים: "אדם המוגבל בניידות" (ככל הידוע לנו אף אם אין לו תעודה המעידה על כך!) רשאי להצביע בכל אחת מהקלפיות המוגדרות כנגישות ללא קשר למקום מגוריו(!). רשימת קלפיות עבור "מוגבלי ניידות" מופיעה באתר gov.il להלן. עד מחר יום ב' (9.2.08) ניתן לקבל פרטים נוספים בטל. 09-7677-251 . לדברי הפקידה שענתה לטלפון, חברי וועדות קלפי אלו אינם "קטנוניים"…
חילוניים שלא מוכנים להצביע לנתניהו או ליברמן: להציע להם את האיחוד הלאומי כי יש שם מועמד חילוני מצויין – פרופ' אריה אלדד, לשעבר ראש המחלקה לכירורגיה פלסטית וראש היחידה לטיפול בכוויות בבית החולים הדסה, פרופ' בפקולטה לרפואה באונברסיטה העברית וקצין רפואה ראשי בצה"ל. הקים את בנק העור הארצי.
בהצלחה רבה
 
תודה מיוחדת למוטי רבהון, פעיל "מטות ערים" עתיר נסיון ומקסים מקיבוץ לביא, על ניסוח כל הדברים הנ"ל מתוך נסיונו הרב
 
ביום שישי אחרי הבחירות – נטיעות בשער המזרח בירושלים!! נטיעות בשכונה יהודית חדשה במזרח ירושלים – במקום אסטרטגי ליצירת רצף טריטוריאלי בין ירושלים לבין מעלה אדומים. ביום שישי, י"ט בשבט (13 בפברואר) – כרגע אי אפשר להגיע במכוניות פרטיות.
הסעות מבניני האומה ב-9:00. חזרה ב-14:00.
לקחת אוכל ומים לשתייה. הרשמה מראש – חובה! 02-9605798, 050-6653316. תודה לפעיל המסור מיכאל ברוק ממודיעין ובחזרה לעניינינו…
 
שכנוע – להצביע לימין ולא לשמאל (איחוד לאומי- בית יהודי – ש"ס – ליכוד – ישראל ביתנו) ולא לשמאל. העבירו לחבריכם (תודה לחברנו יאיר בן-צבי תושב אילת🙁
 
 
תיקון: חברתנו סמדר בת-אדם מבקשת בצדק לתקן, שעוזי לנדאו הצביע בעד גוש קטיף בכל ההצבעות בכנסת ופוטר בשל כך, ושאביגדור ליברמן אמנם לא היה חבר כנסת, אך בממשלה הצביע (או התכוון להצביע) בעד גוש קטיף אלא ששרון העיף אותו מהממשלה במהלך האנטי-דמוקרטי המפורסם של השגת רוב מלאכותי ע"י פיטורי שרים, מהלך שהגיע עד הבג"צ.
 
 
מידע כללי — כולל רשימת קלפיות עבור "מוגבלי ניידות -" http://www.gov.il/firstgov
אתר ועדת הבחירות המרכזית של מדינת ישראל: http://www.knesset.gov.il/elections18/heb/home.aspx
 
 
פרטי המטות שהם נגד מדינה פלשתינית או לפחות נוטות להיות נגד:
איחוד לאומי: 078-818-7200 ICHUD LEUMI
בית יהודי: 03-5326-693, 03-622-6468 BAYIT YEHUDI 
ש"ס: 1800-222-444 SHAS
ליכוד: אין מספר טלפון באתר – כנראה: 03-6210666 LIKUD
ישראל ביתנו: 02-5012999 או 09-9579645 YISRAEL BEYTENU
 
BRIEF UPDATE
See important phone numbers  and websites right above
Likud have not yet indicated definitively that they are against Palestinian state and against withdrawals (although Dr. Benny Begin was a welcome addition to the no-Palestinian-state camp yesterday on the Tamar Yonah radio show; please therefore await clarification and in the meantime prefer Ichud Leumi, Mafdal or Shas if possible. Yisrael Beytenu are definitively against Palestinian state however party chairman Avigdor Liberman personally is not, and he also is not willing to undertake to recommend to Peres that Netanyahu's (no-Palestinian-state-leaning) government be preferred over Livni's (yes-to-Palestinian state) government. Therefore, prefer Ichud Leumi, Likud Mafdal or Shas over Yisrael Beytenu in the meantime.
The family phone book: Today and on election day — go over your family phone book and neighborhood acquaintances to try to find at least a  few more votes for the no-Palestinain state camp: Ichud Leumi, Mafdal, Shas, and to a lesser extent Likud and Yisrael Beytenu. Secular voters who are not willing to vote for Netanyahu or Liberman: point out Ichud Leumi's Prof. Aryeh Eldad, former commander of the IDF's Medical Corps, founder of Israel's skin bank, former professor at Hebrew U's Medical School, former department head at Hadassa Hospital, SECULAR. Don't forget the people you do miluim with — call them too.
Call your grandchildren!! Young voters often have no idea what to vote — so, parents and especially grandparents please call all of your 18-19-20-21 year old children and grandchildren and make sure they are voting against Palestinian state: Ichud Leumi, Mafdal, Shas, and to a lesser extent Likud and Yisrael Beytenu. Young women have a high tendency not to vote, go through all the young women in your family phone book.
Sitting shiva? If you know someone sitting shiva please call them and indicate that Rabbi Aviner has indicated that they are PERMITTED to vote on election day. http://www.news1.co.il/Archive/001-D-190012-00.html?tag=10-25-33
 
GOOD LUCK ON ELECTION DAY! It's not enough to vote yourself, you need to bring at least one additional, deliberating or former leftwing person with you — that will make the election results twice as good, twice as positive. 
 
  Don't wait for the next Mattot Arim updt, go into our blog anytime

רוצה להימחק מהרשימה? שלח דוא"ל ריק אל mattotarim-unsubscribe@eretz.org
to unsubscribe, pls send a blank email to: mattotarim-unsubscribe@eretz.org
קבלת את המייל הזה מחבר, רוצה להצטרף לרשימת התפוצה? שלח דוא"ל ריק אל mattotarim-subscribe@eretz.org
got this from a friend, want to join our distribution list? send a blank email to mattotarim-subscribe@eretz.org
לתגובות או לרישום ידידים הגרים בחו"ל mattot.arim@gmail.com
Comments? Or: Want your friends in USA etc. to join our foreign list? Contact mattot.arim@gmail.com
 
 
 
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *