ח”כ אנסטסיה מיכאלי: ישראל ביתנו תפעל נגד יצירת מדינה פלשתינית

ח"כ מיכאלי: ישראל ביתנו תפעל נגד יצירת מדינה פלשתינית

ח"כ אנסטסיה מיכאלי לאחר שנשאלה מה דעת מפלגתה בנושא הפיכת איזור איי למדינה פלשתינית, השיבה אתמול: אני שותפה לדאגה ממצב של יצירת מדינה עויינת ותוקפנית בשטחי יהודה ושומרון. אני ומפלגתי עושים כפי יכולתנו למנוע מצב כזה.

ההתבטאות של ח"כ מיכאלי באה בתגובה לפנייה של תושבת צפת לחברת הכנסת. התושבת, דבורה בריטלי,  פנתה לח"כ מיכאלי כדלקמן:

"באיזור A, האיזור הפלשתיני שנוצר בהסכמי אוסלו, יש כבר היום צבא פלשתיני ("כח דייטון"). אבל הצבא הזה מתפקד רק בהסכמת ישראל. כל פעם שהפלשתינים מגדישים את הסיאה, למשל כשהם ייצרו טרור מתאבדים ב-2002, צה"ל פשוט לוקח בחזרה את חופש הפעולה של הצבא הפלשתיני הזה – באופן מלא או חלקי, במשך כמה שעות או במשך חודשים ארוכים. לעומת זאת – הקמת מדינה פלשתינית כמוה כלידת תינוק – אין דרך חזרה. גם אם נמצא (כפי שעד עכשיו תמיד מצאנו…) ש"לא לנער הזה פיללנו" – לא נוכל לפרק או לבטל את המדינה שיצרנו או את הצבא שלה, כפי שלא ניתן להחזיר תינוק משכבר נולד, חזרה לבית היולדות. 

 

"מסיבה זו הפלשתינים החמושים רוצים להפוך את עצמם ל"מדינה פלשתינית" באיזור איי: כך יוכלו לעשות מה שהם רוצים. גם ייצור עצמי (או יבוא במטוסים) של נשק שמסוגל להגיע לתחום קו ירוק…. טילים באיזור לא יכוונו "רק" לשדרות הקטנה, אלא כלפי מאות אלפי אנשים חסרי מיגון בתל-אביב, גוש דן, ירושלים, ונמל תעופה בן-גוריון."  

 

כאמור, השיבה ח"כ מיכאלי: "אני שותפה לדאגה ממצב של יצירת מדינה עויינת ותוקפנית בשטחי יהודה ושומרון. אני ומפלגתי עושים כפי יכולתנו למנוע מצב כזה."

 

2011/3/20 devorahb <devorahb@neto.net.il>

 
—– Original Message —–

Sent: Sunday, March 20, 2011 2:38 PM
Subject: תשובה מח"כ אנסטסיה מיכאלי: איזור "א"

דבורה שלום, אני שותפה לדאגתך ממצב של יצירת מדינה עויינת ותוקפנית בשטחי יהודה ושומרון. אני ומפלגתי עושים כפי יכולתנו למנוע מצב כזה.

בברכה, אנסטסיה מיכאלי

Best Regards,

MK Anastassia Michaeli             ח"כ אנסטסיה מיכאלי

PA Oren Shamir 972-522432943

PA Adv. Tali Muskal   972-506230040

_____________________________________________________________________________

Knesset of Israel, Jerusalem   91950, Tel: 972-2-6408600, Fax: 972-2-6753631

כנסת ישראל, ירושלים 91950, טל: -6408600972-2, פקס: 972-2-675-3631

anmichaely@knesset.gov.il

From: devorahb [mailto:devorahb@neto.net.il]
Sent: Tuesday, March 15, 2011 9:07 PM
Cc:
דני דנון; משה יעלון; ציפי חוטובלי; גילה גמליאל; משה כחלון; חיים כץ; ישראל כץ; גדעון סער; ציון פיניאן; יוסי פלד; מירי רגב; ראובן ריבלין; כרמל שאמה; סילבן שלום; יולי יואל אדלשטיין; זאב אלקין; אופיר אקוניס; גלעד ארדן; זאב בנימין בגין; יצחק אהרון אהרונוביץ; רוברט אילטוב; אורלי לוי אבקסיס; אביגדור ליברמן; עוזי לנדאו; סופה לנדבר; אנסטסיה מיכאלי; אלכס מילר; סטס מיסזניקוב; פניה קירשנבאום; משה גפני; מנחם אליעזר מוזס; לימור לבנת חיצוני; אורי מקלב; אורי אורבך; זבולון אורלב; דניאל הרשקוביץ; דוד אזולאי; אריאל אטיאס; יצחק וקנין; ניסים זאב; אליהו ישי; אמנון כהן; אברהם מיכאלי; יעקב מרגי; משולם נהרי; מאיר פרוש; איוב קרא
Subject:
איזור "א"

 

לכבוד חבר כנסת,

באיזור A (האיזור הפלשתיני שנוצר בהסכמי אוסלו http://www.iris.org.il/oslo_2000.htm) יש כבר היום צבא פלשתיני ("כח דייטון" http://www.agenda.co.il/37/forum/233675). אבל הצבא הזה מתפקד רק בהסכמת ישראל. כל פעם שהפלשתינים מגדישים את הסיאה, למשל כשהם ייצרו טרור מתאבדים ב-2002 וכן גם כעת אחרי הפיגוע באיתמר, כפי שיתבהר, צה"ל פשוט לוקח בחזרה את חופש הפעולה של הצבא הפלשתיני הזה – באופן מלא או חלקי, במשך כמה שעות או במשך חודשים ארוכים.

לכן, הצבא הפלשתיני שחי היום באיזור A יחסית מתנהג יפה (כלומר רוב הזמן – הוא לא מייצר יותר מדי טרור נגדנו). כי הוא חושש, שצה"ל יזיז אותו הצידה או אפילו יפרק אותו לחלוטין.

לעומת זאת – הקמת מדינה פלשתינית זה כמו לידת תינוק – אין דרך חזרה. גם אם נמצא (כפי שעד עכשיו תמיד מצאנו…) ש"לא לנער הזה פיללנו" – לא נוכל לפרק או לבטל את המדינה שיצרנו או את הצבא שלה, כפי שלא ניתן להחזיר תינוק משכבר נולד, חזרה לבית היולדות. 

בדיוק מסיבה זו הפלשתינים החמושים רוצים להפוך את עצמם ל"מדינה פלשתינית" באיזור איי: כך יוכלו לעשות מה שהם רוצים. גם ייצור עצמי (או יבוא במטוסים) של נשק שמסוגל להגיע לתחום קו ירוק. רק השבוע ראש המועצה לבטחון לאומי, האלוף (מיל) עמידרור, הסביר עד כמה קל לישראל לחסל מפעל ליצור טילים באיזור A, לעומת הקושי הגדול לטפל במפעל טילים באיזור חצי-ריבוני (עזה) – שלא לדבר על איזור ריבוני לחלוטין שהוכרזה בו "מדינה"! במקרה הראשון, מג"ד של צה"ל נכנס עם כמה ג'יפים בלילה והמפעל מנוטרל עד הבוקר. במקרה השני, צריך אישור מהדרג המדיני, שצריך אישור מארה"ב, שצריכה אישור מהאיחוד האירופי, שצריך אישור מהליגה הערבית, וכו'. וטילים באיזור איי לא יכוונו "רק" לשדרות הקטנה, אלא כלפי מאות אלפי אנשים חסרי מיגון בתל-אביב, גוש דן, ירושלים, ונמל תעופה בן-גוריון.   

האם הנך שותפה לדאגתי מפני הקמת מדינה פלשתינית באיזור A, אם לא מדוע לא, ואם כן – מה הנך עושה בנידון?

דבורה בריטלי

צפת

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *