הימין: מחדלים חמורים במסמך שיוגש לממ’ נורבגיה ביום א

 
מטות ערים: מחדלים חמורים במסמך שיוגש לממ' נורבגיה ביום א בלילה
 

תנועת מטות ערים טוענת, שישנם מחדלים חמורים במסמך שיוגש ביום א בלילה, לממשלת נורבגיה. התנועה דורשת מן השרים לדאוג לתיקון המסמך שממשלת ישראל עומדת להגיש לוועדת ממשלת נורבגיה לקשר אד-הוק. נוסח המסמך פורסם היום ע"י משרד החוץ. המסמך יוצג לוועדה, ככל הנראה, לפנות ערב לפי שעון ניו-יורק.  

 
 
לכבוד
שרי הליכוד
שרי ישראל ביתנו
שרי ש"ס
השר מטעם המפד"ל
 
 
הנדון: יש לתקן את המסמך החמור שמיועד להגשה, לוועדת ממשלת נורבגיה לקשר אד-הוק
 
שלום רב
 
יש צורך דחוף לתקן את המסמך שממשלת ישראל עומדת להגיש לוועדת ממשלת נורבגיה לקשר אד-הוק.
נוסח המסמך פורסם היום ע"י משרד החוץ והוא מופיע כאן: http://www.mfa.gov.il/NR/rdonlyres/AF58A766-FAAC-4F84-A014-9B826F5A17E8/0/Israel_Report_AHLC18092011.pdf
המסמך יוצג לוועדה הנורבגית, ככל הנראה, ביום ראשון בלילה לפי שעון ישראל (לפנות ערב לפי שעון ניו-יורק) – זאת על פי הלו"ז של הוועדה אשר מופיע באינטרנט: http://www.norway-un.org/Events/Meeting-in-the-Ad-Hoc-Liaison-Committee/.
 
המסמך הנ"ל חורג ממדיניותה של המחנה הלאומי. נבקש את פועלכם לתיקון המסמך בטרם יוגש לממשלת נורבגיה ולשינוי המדיניות כלפי רצועת עזה, המתוארת במסמך.  
 
הנקודות הדורשות תיקון הן:
 
מחטף: המסמך משבח את ה"פתרון" של מדינה פלשתינית:  המסמך משבח את ה"פתרון" של הפיכת הרשות הפלשתינית למדינה עצמאית, למרות ש"פתרון" זה מסוכן לישראל ומעולם לא נדון או אושר אי פעם ע"י הממשלה: בפרט, כבר במשפט הראשון — המסמך פותח בהגדרת "שתי מדינות", קרי הקמת מדינה פלשתינית, כ"פתרון בר-קיימא". כזכור, כל שרי הליכוד נבחרו בשם מפלגה המחוייבת להחלטת מוסדותיה על התנגדות מוחלטת להקמת מדינה פלשתינית. כל יתר המפלגות בממשלה והקואליציה, נתנו התחייבויות חד-משמעיות וברורות לציבור הבוחרים ערב הבחירות,בדבר כוונתם להתנגד להקמת מדינה פלשתינית.  התחייבויות אלה שמורות עמנו למשמרת. שלישית, ההגיון הפשוט ביותר שולל הקמת מדינה פלשתינית טרוריסטית במרחק אופניים מירושלים תל-אביב ונמל תעופה בן-גוריון מטעמים של סכנה קיומית ושל היעדר זכות בצד הערבי. לכן יש להתפלא כיצד מסמך שכזה הגיח משולחן הממשלה ואנו מבקשים בכל לשון של בקשה טיפולכם הדחוף בטרם המסמך החמור יוגש לנורבגים.  
 
יש לשער, שמחדלים כגון אלו לא היו מתרחשים, אילו שרים היו מאמצים לעצמם נוהג, להתבטא בפומבי, חדשות לבקרים באשר להתנגדותם האידאולוגית להקמת מדינה פלשתינית.
 
המסמך מתגאה במדיניות ישראלית ה"מצפצפת" על גלעד שליט: המסמך מעיד כי ממשלת ישראל עושה הרבה פחות ממה שהציבור היה רוצה, למען גלעד שליט. קשה להאמין שיש אפילו אזרח אחד במדינת ישראל שמוכן להשלים עם כך, שממשלת ישראל מתרברבת על כך שהיא העבירה  מעל 200 טונות (!) של חומרי בניה (המכונים במסמך "אגרגטים"), לעזה, בעוד גלעד שליט עדיין נמק במרתפי החמאס. חומרי הבנייה הללו אינם פיקוח נפש, הדבר מקומם בצורה בלתי-רגילה. המסמך מציין עובדות אלה באופן מפורש: "281,438 טונות של חומרי בנייה…הגיעו לרצועת עזה מ-1 לינואר עד 1 לספטמבר, 2011."
 
המסמך מתגאה במדיניות ישראלית ה"מצפצפת" על בטחון תושבי הדרום: שלישית, המסמך מעיד כי ממשלת ישראל אינה לוקחת ברצינות את התקפות הטילים על תושבי הדרום. כלשון הדו"ח:
"בין ה-15.8 ועד ל-25.8, 149 טילים …נפלו בשטח ישראל….האש כוון בכוונה תחילה במטרות אזרחיות, ופגע בבתי ספר, בתי מגורים ובתי תפילה, והגיע למרכזי אוכלוסין גדולים כולל באר-שבע, אשדוד, אשקלון….3 אזרחי ישראל נרצחו….(ועל אף זאת,) המדיניות האזרחית החדש כלפי עזה, שאומצה ביום 20.6.10, … מטרתה שיפור איכות החיים בעזה….על אף התדרדרות המצב הבטחוני, ישראל יישמה את המדיניות הזו בזריזות…מאז יוני 2011 יש עלייה של 87% בכמות הטובין אשר נכנסים לרצועת עזה מדי יום."
 
לשון המסמך לוקה ברפיסות מדינית : לצערנו, לשון המסמך חוטאת ברפיסות מדינית חמורה. ראשית, המסמך מזכיר את שמו של גלעד שליט באותיות מודגשות. מחווה לשונית-פורמלית זו הינה מגוחכת כי מבחינה מהותית, כאמור, גורלו של גלעד שליט לא מקשיח כלל שפיע את המדיניות שלנו כלפי עזה.  שנית, ביטוי רופס במיוחד מופיע בעמוד הראשון בסמוך להגדרת מדינה פלשתינית טרוריסטית כ"פתרון בר-קיימא". מדובר במשפט שכנראה אמור היה לבטא מעין הסתייגות רפה מהקמת מדינה פלשתינית ("ממשלת ישראל מעוניינת להמשיך במצב החוקי הקיים כל עוד הנסיבות מאפשרות"). המשפט אינו מספק כלל. מי שמתנגד להקמת מדינה פלשתינית חייב לומר זאת, במלים ברורות מאד ולהסביר מדוע.
 
לסיכום נבקש התערבות דחופה מצד השרים הלאומיים, לתיקון המחדלים המופיעים במסמך זה לפני שהמסמך יוגש.
 
סוזי דים, דוברת
בשם פעילי מטות ערים
 
 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *