בימין זועמים על נתניהו ובלייר: קדושת המלט עולה על קדושת חיי גלעד שליט

 
 
בימין מאשימים: "נתניהו הבטיח לעזה 40 אלף טון חומרי גלם למלט – וגלעד שליט נשכח"
"הממשלה השתגעה – קדושת המלט עולה על קדושת החיים, הממשלה מוכנה לשחרר מחבלים שירצחו ילדים אך לא לעכב מלט"
 
רוה"מ הבטיח ויתורים רבים בנושא עזה, לנציג הקוורטט מר טוני בלייר השבוע, ב-4 לפברואר. גלעד שליט לא הוזכר. תנועת שטח של הימין, מטות ערים, קראה לרוה"מ להבהיר מייד לקוורטט ששחרורו של גלעד שליט, הוא תנאי מוקדם שחייב להתרחש לפני כל הטבה כלכלית לעזה. "האם קדושת המלט לפרויקטים כלכליים בעזה, עולה על קדושת חייו של גלעד שליט?" שאלו במטות ערים.
 
בפגישת 4 לפברואר, בלייר אמר (על פי האתר הרשמי שלו) כי: "חשוב שנעשה כל שיכולתנו כדי לשפר את התנאים ורמת החיים של הפלשתינים. כיום זה חשוב במיוחד. אני מרוצה מחבילת הצעדים שסוכמו היום עם ממשלת ישראל. אני מודה לראש הממשלה על תמיכתו האישית בצעדים אלו…קודם, שינוי מקיף בעזה….החשוב ביותר הוא…אספקת גז פלשתיני מהים לתחנות כח בעזה ואישור פרויקט ספציפי לתחנת כח חדשה….זהו מפנה חשוב עבור…תושבי עזה….תהיה גם…כניסה של חומרי בניין כדי לאפשר לפרויקטים להיות מושלמים במועדם. ישנם אמצעים נוספים להגברת הייצוא מעזה, במיוחד בתחום הריהוט והטקסטיל. 20 פרויקטים נוספים יאושרו. אנו מתכוונים להתחיל פרויקט פיילוט – חומרי בניין לסקטור הפרטי – עד 1 אפריל, וכבר בפברואר ממשלת ישראל תעביר 40 אלף טון של אגרגטים (חומרי מלט) ממחסום קרני לתוך עזה. אמצעי אלה ייצרו שדרוג רדיקלי בתשתיות בעזה."
 
גלעד שליט ככל הנראה לא הוזכר כלל, לא ע"י מר בלייר ולא ע"י מר נתניהו. שחרורו של שליט וודאי לא הוזכר כתנאי קדם מצד ישראל.
 
תנועת מטות ערים הביעה זעזוע. לדבריה, המחנה הלאומי, ולא רק הוא, תמיד התעקש שישראל יכולה לעשות רבות לטובת גלעד שליט, צעדים מתאימים וראויים שאינם כוללים שחרור מחבלים מסוכנים מבתי הכלא. היענות לדרישות בלייר היא דוגמה מזעזעת לכך שאיננו עושים די למען גלעד שליט. אנו קוראים לכל ישראלי, לכל קהילה יהודית בחו"ל, לכל ידידי ישראל, לדרוש מעזה וכן ממר בלייר וכן כמובן ממר נתניהו: גלעד שליט לפני שידרוג עזה! גלעד שליט לפני מלט!  גלעד שליט, בבית היום!!
 
תנועת מטות ערים המונה אלפים רבים של פעילים אמרה שתמליץ לפעילים שלה לדרוש מחברי הכנסת שהוויתורים לעזה לא ייצאו לפועל אם לא ישוחרר גלעד שליט, ולדבריה צריכות להיות לישראל גם דרישות קדם רבות נוספות – בתחום הבטחון.
 
קישורית לסיכום משרד טוני בלייר באשר לפגישת 4 לפברואר שהסתיים בוויתורים ישראליים ובלי דרישת-קדם לשחרור גלעד שליט: http://www.tonyblairoffice.org/quartet/news-entry/tony-blair-announces-package-of-measures/

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *