צהל מתאמן לתרחיש לפיו כח דייטון הופך שוב לאוייב

צהל מתאמן לתרחיש לפיו כח דייטון הופך שוב לאוייב

עיתון "במחנה" מדווח, שצה"ל מתאמן לתרחיש לפיו כח דייטון – הצבא הפלשתיני שהקים גנרל דייטון האמריקני בעידודה של מדינת ישראל –  הופך שוב לאוייב.  http://dover.idf.il/IDF/News_Channels/bamahana/2010/40/04.htm

תנועת מטות ערים פנתה היום לשר לעניינים אסטרטגיים בוגי יעלון ושאלה, האם לא הגיע הזמן, שהמשך קיומו של כח דייטון יישקל באופן מסודר? גם אם יש רווח רגעי מסויים מקיומו, בגלל עוינותו של הכח הנ"ל לחמאס לפי שעה — הסכנה לטווח הארוך מהקמת כח פלשתיני גדול ומאומן והצבתו קרוב מאד למרכזי האוכלוסיה בישראל, גדולה מאד, אל לממשלת נתניהו להפוך לממשלת חלם. 

כזכור, פרסומים רשמיים של ממשלת ארה"ב מעידים כי:

(א) הצבא הפלשתיני שהקים דייטון ביהודה ושומרון, מונה 23 אלף חיילים — לעומת 170 אלף חיילים סדירים בצה"ל לפי פרסומים זרים

(ב) ארה"ב אמנם טוענת שאינה משלמת משכורות למחבלים פלשתינים, ואולם, בפועל, התשלום למחבלים הפלשתינים מתבצע גם מתבצע, מפני שהגורם הבינ"ל שאמור לסנן טרוריסטים מרשימת מקבלי המשכורות של הרשות הפלשתינית, "אינו מחשיב" את החמאס והחיזבאללה כארגוני טרור.

(ג) ארה"ב אמנם אינה רוכשת נשק קטלני לכח הפלשתיני – אולם, מדינות תורמות אחרות עושות כן במקומה, זאת על פי דרישת הרש"פ לחימוש מלא של חייליהם. הציוד הלא קטלני והמשכורות – כאמור במימון אמריקני ובהסכמת ישראל.

כזכור, בכיר פלשתיני מן הכח הצבאי הנ"ל, אישר בשעתו בסיפוק, שהאימונים נגד טרור שקיבלו הוא וחבריו מארה"ב, הם שסייעו לו ולחבריו לרצוח אלף ישראלים באינתיפאדה הפלשתינית השניה. הדבר עלה מראיון שערך העיתונאי היהודי- אמריקני אהרון קליין.

ככל הידוע, מליאת ממשלת נתניהו לא קיימה ולו דיון אחד, בדבר הסכנות של כח דייטון עבור ישראל.

כזכור, עד 1992 לפחות, אפילו מפלגת העבודה התנגדה באופן מפורש לקיומו של צבא זר מערבה לירדן.

תנועת מטות ערים הוקמה ערב הסכמי אוסלו ומונה 20 אלף פעילים אשר דוגלים בשלום תמורת שלום ומתנגדים להקמת מדינה פלשתינית.  

מוסרת סוזי דים, דוברת מטות ערים בשם הפעילים

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *